Genel, Kitap Yorumlarım

Yaz Rüzgarı / Kristin Hannah Kitap Yorumum

Güzel günlerden selamlar herkese 🌺


Kristin Hannah bir zamanlar o kadar popülerdi ki nedense içimde bu yazara karşı sıfır önyargı ile kitaplarını okuma isteğim vardı. Yazın çalışırken beni yormayan güzel dram türünde bir kitaptı. Yazarın kaleminin çok akıcı olduğunu söylemem gerekir. Baştayken her bölümde farklı bir karakterin gündelik hayatını anlatması biraz bende bağlam kopukluğu yaşatsa da sonradan parçaları birleştirebildim.


Kitabın konusundan bahsetmek istiyorum öncelikle. Nora, orta yaşlarında ünlü bir kadın. Seyircilerinin hayatlarına önemli dokunuşlar yapmasıyla ün almış bir televizyon programcısı. Seneler öncesinde kızlarını babasının yanına bırakmış kendi kariyerine odaklanmış. İki kızının birbirinden çok farklı hayatları var, özellikle Ruby’nin. Zaman geçtikçe önlerine büyük skandallar baş gösteriyor. Kaderin cilvesi mi denir, birbirlerine görünmez iplerle bağlandıkları için mi ayrılamazlar bilinmez.


Geçmişten gelen kırgınlıkları biz ne kadar bastırsak da karakterimize yer edinmiştir. Bazı olaylarda dışarıya vurur ama fark etmeyiz. Bu kitapta onu çokça gördük. Bağlamlardan verdiği alt mesajlar çok güzeldi. Kitabın sonunda gözyaşlarımı zor durdurdum.


Yazarla tanışma kitabımdı ve son olmayacağını biliyorum. Güzel bir RS’den kaçma önerisidir.🤝

🍩 “Yıllarca öyle hızlı koştum ki nefes nefese kaldım. Ve şimdi, sonuna geldiğimde hiçbir yere varamadığımı görüyorum.”

🍩”Normal olan hiçbir şeye odaklanamadığın bir dünyada yapayalnız kaldığın fikrine kapıldın mı hiç? Rengarenk bir şehirde siyah beyaz olan tek kişi senmişsin gibi.”

🍩”Bir toplumun değeri, duyduğu merhamet kadardır.”

Yorum bırakın