Genel, Kitap Yorumlarım

Diğerleri – Mahir Ünsal Eriş Kitap Yorumum

Türk dili edebiyatı öğrencisi Sacide ve arkadaşı Cahide’nin yurttan ayrılıp eve çıkmak istemesiyle başlar olay. Ermeni bir ailenin konaktaki bir odayı Sacide ve Cahide’ye kiralıyorlar. Ev sakinleri ve kızların arasında geçiyor roman.

Kurgunun içerisine siyasal kutuplaşmalar, dönem şartları serpiştirilmişti. Yazarın dilini çok beğendim, akıcı ve gizemli olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Karakterleri detaylıca anlatılmamıştı evet, kısa bir yolculuktu bu kitap araya bilim kurgu vari esintiler serpiştirilmişti. Kitabın sonunda da olayın açığa kavuşması beni şaşırtmıştı.

Yazarın başka bir kitabı -öbürküler- ile bağlantıları varmış. Benim bundan haberim yoktu tek başına okudum, havada kalmadı ben okurken. 120 sayfalık ince bir romandı. Kitap içinde illüstrasyonlar da okumanıza eşlik ediyor. Yazarın diğer kitaplarını da merak ediyorum.

“İçinde beşiğinden bir şeyler taşır insan.”

“Ölümün gidenin değil de kalanların başına bela olduğunu tam o gün anladı işte.”

Yorum bırakın