Genel, Kitap Yorumlarım

Onu Ben Öldürdüm – Guillaume Musso Kitap Yorumum

Herkese merhabalar, güzel günler diliyorum öncelikle. Bu kitap uzun süredir Hepsi burada indirimlerinde bir kitaptı. Satın aldıktan sonra polisiye-suç kategorisinde olduğu için önceliklerim arasına girdi. Yazarı hiç duymamıştım ama yabancı ülkelerde çok satanlar listesindeydi.

Konusu ise 2017 yılında Saint Exupery Lisesi mezunlarına yapılan bir partide geçiyor. Eski arkadaşlıklar ve değişen yaşamların göz önünde olduğu bir partiden bahsediyoruz tabi ki gizlenen bir cinayetten. Thomas ölen arkadaşının neden öldürüldüğünü araştırılıp öğrenmesinden korkuyor.

Konusu temelde basit olsa da katili bulamamız heyecanı ve gerilimi anda tutuyor diyebilirim ama geçmiş-günümüz olarak hikayeden bahsedilmekte. Karakterler olayları eşeledikçe çok farklı detaylar ortaya çıkıyor. Bu bazen sıkılmama sebep oldu ama sonunda katil asla tahmin etmediğim birisi çıktı.

Ölen çocuğun kız arkadaşının ortadan kaybolması, ailesinin okula yardım yapan ve -yanlış hatırlamıyorsam- yönetiminde olması, olayların okulun imajını zedelememesi amacıyla bastırılması, ilerleyen yıllarda yanlışlıkla yıkılan duvarda ölen çocuğun para dolu çantasının bulunması gibi olaylar süregelmekte.

Şans verilmesi gereken polisiye kitaplarından biri diye düşünüyorum, geçmiş – gelecek olay akışına biraz sabredebilirseniz güzelce akacağını düşünüyorum.

“Roger Martin Du Gard’s tekrar oku: Var olmak baştan sona bir savaştır. Hayat ise devam eden bir zafer.”

“Her anının kurgusal bir yanı vardır, yeniden inşa edilmiştir ve bu da gerçek olmak için biraz fazla güzeldi.”

Yorum bırakın